La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950
La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950

La fotografia al mig. Fotografia en la Col·lecció de l’IVAM des de 1950

Aquest projecte expositiu enfoca el paper de la imatge fotográfica com a dispositiu d’especial significació en el si de les practiques artístiques a partir de 1950. Qüestions relacionades amb el cos i la identitat, la memòria i la història, l’esfera pública i política o el paper dels mitjans de comunicació i el fenomen del consum massiu, han permeat plantejaments artístics que, en un procés d’hibridació medial, han incorporat la fotografia com a llenguatge expressiu, codi o document.

Des de 1950, data que s’ha establit com a punt de partida, la col·lecció i fons de l’IVAM recullen una sèrie de destacades obres i autors que van des del nou documentalisme de Robert Frank i Lee Friedlander; les produccions de l’art pop i post-pop amb Warhol, Baldessari, Sherman o Prince; les diferents derives de l’art conceptual i l’art d’acció com Smithson, Greco, Matta- Clark, Fulton, Pane o Export; el tema de l’arxiu amb els Becher i Boltanski; la potència visual de la nova objectivitat alemanya de Struth, Ruff, Gursky i Höffer, les estratègies narratives de Douglas o Gordon o Wearing o el treball de l’arxiu amb Zaatari, entre altres.

A aquesta sèrie de noms internacionals s’han d’afegir els d’autors espanyols imprescindibles com Fontcuberta, Soto, López Cuenca o Valldosera, entre altres. Noms que són una prova fefaent de la diversitat i la riquesa dels fons de l’IVAM.

Comments are closed.